Zobacz więcej na Facebooku

Warsztat Online

Potrafię wspierać swoje dziecko z trudnościami w jedzeniu

Krótko o szkoleniu

Warsztat, na który chciałabym Cię zaprosić powstał na bazie mojej osobistej historii, doświadczeń rodzicielskich oraz doświadczeń w pracy z dziećmi i rodzicami z trudnościami w jedzeniu.

Moja rodzicielska codzienność pomaga mi uwzględniać nie tylko wiedzę, techniki, naukowe teorie, ale to, co w życiu każdego z nas jest zupełnie naturalne: zmęczenie, bezsilność, konflikty, wzloty i upadki. Oferując Ci ten warsztat chciałabym stworzyć przestrzeń, w której możemy spotkać się jak rodzic z rodzicem, matka z matką, osoby, które łączy zrozumienie, empatia i szacunek do tego, co przeżywasz.

Czego możesz się spodziewać?

  • dowiedziesz się czym jest samoregulacja i jak wygląda w ciągu dnia w relacji dziecka z jedzeniem
  • nauczysz się rozpoznawać gotowość dziecka do kontaktu z produktem
  • poznasz fundamenty niezbędne do nauki jedzenia (podstawowe umiejętności)
  • nauczysz się rozpoznawać momenty trudne w relacji dziecka z jedzeniem
  • nauczysz się posługiwać trzema narzędziami pomagającymi komunikować się z dzieckiem w relacji z jedzeniem
  • nauczysz się obniżać napięcie u dziecka podczas kontaktu z trudnym produktem
  • dowiesz się, jak możesz wesprzeć dziecko, gdy na trudność w jedzeniu reaguje ucieczką lub walką
  • nauczysz się rozpoznawać własne stany rozregulowania
  • nabędziesz większej świadomości własnych emocji w sytuacjach trudnych z jedzeniem i ze swoim dzieckiem
  • zyskasz więcej spokoju w całym procesie nauki jedzenia
  • zmniejszysz presję na postępy w jedzeniu w początkowej fazie nauki jedzenia
  • uzyskasz szerszy obraz dziecka i jego trudności, co ułatwi zrozumienie dziecka
  • znajdziesz w sobie więcej cierpliwości dla dziecka w jego procesie uczenia się
  • poczujesz się bardziej kompetentna/y wiedząc, gdzie Twoje dziecko znajduje się w nauce jedzenia i jakich narzędzi użyć, żeby mu pomóc
Długo i osobiście o szkoleniu

Jako rodzice wiemy, że uczenie głodnego lub niewyspanego dziecka jest trudne, a raczej niemożliwe.

Niezaspokojenie tych podstawowych potrzeb kładzie się cieniem na procesie nauki, bez względu na to, jak wysokie umiejętności posiada nauczyciel i jakich niezwykłych technik używa. Być może wiesz już także, że jedną z podstawowych potrzeb dziecka oprócz jedzenia, spania i oddychania jest potrzeba połączenia z najbliższym opiekunem. Poczucie bycia połączonym z najważniejszym opiekunem daje tak naprawdę głębokie, wewnętrzne poczucie bezpieczeństwa. Nie da się tego rozdzielić. Dla dziecka to jest to samo: „Jestem ważny, jestem widoczny dla mojego rodzica, opiekuna, on na mnie patrzy, widzi, co się ze mną dzieje, więc nic złego się nie stanie. Nic z czym bym sobie nie poradził.”
Niestety, gdy pojawiają się trudności w jedzeniu i gdy trwają one długi czas, połączenie dziecka z rodzicem może zostać utracone. Podczas posiłku, próbowania nowości, przygotowywania posiłków, połączenie dziecka z opiekunem może zostać zerwane. Rodzic ma poczucie, że robi tak wiele, ale to nie działa. Dziecko wciąż jest w oporze lub deklaruje zainteresowanie i chęć spróbowania, które jednak okupione jest ogromnym wysiłkiem i stresem.
Warsztat, który stworzyłam nie jest “lekiem na całe zło” w jedzeniu. Nie jest tabletką, po której zażyciu wszystko się wyprostuje, a Twoje dziecko będzie jeść marchewkę i sałatę, choć obecnie je tylko kilka produktów, pije tylko mleko z butli lub jest karmione alternatywnie
Ten warsztat jest o tym, jak połączyć się ze swoim dzieckiem w sytuacjach jedzeniowych. Otwiera to drzwi do nauki jedzenia, budowania wyzwań w jedzeniu i rozszerzania diety oraz umiejętności dziecka.
Podczas warsztatu zdobędziesz wiedzę o tym, kiedy Twoje dziecko naprawdę się uczy, a kiedy proces jego nauki jest zupełnie zablokowany. Poznasz fundamenty, czyli podstawowe umiejętności, niezbędne do nauki jedzenia. Chcę pokazać Ci jak przebiega proces nauki jedzenia u każdego z nas i jak tę wiedze wykorzystać w nauce Twojego dziecka, które w tym naturalnym procesie napotkało trudności. Zdobędziesz wiedzę o tym, jakie wymagania są adekwatne do sytuacji Twojego dziecka, a jakie przekraczają jego możliwości na daną chwilę.
Jedzenie to swoisty taniec między napięciem wynikającym z wyzwań, a poczuciem bezpieczeństwa, którego źródłem może być wspierająca relacja z Tobą, najbliższym opiekunem. Podczas warsztatu nauczysz się jak pomagać swojemu dziecku pokonywać wyzwania w jedzeniu budując jednocześnie połączenie, szacunek do siebie samego, poczucie własnej wartości i autentyczną, wspierającą Was relację.
Dla kogo?

Ten warsztat może być dla Ciebie pomocny, jeśli jesteś rodzicem, który:

  • Stara się pomagać dziecku w jego trudnościach z jedzeniem, ale ma poczucie, że to nie wystarcza
  • Czyta książeczki o jedzeniu, bawi się jedzeniem, rozmawia z dzieckiem na ten temat, ale wciąż czuje, że działa “po omacku”
  • Czuje potrzebę szerszego popatrzenia na wyzwania i potrzeby jedzeniowe dziecka, zrozumienia ich i dopasowania do nich swoich działań
  • Obawia się, że trudności dziecka w jedzeniu wpłyną na jego poczucie własnej wartości
  • Obawia się, że trudności jedzeniowe dziecka negatywnie wpłyną na wasze relacje i relacje dziecka z innymi
  • Jest zdecydowany wspierać zdrowe odżywianie dziecka, ale równie ważne jest dla Ciebie wsparcie wewnętrznego szczęścia dziecka, szacunku do siebie oraz poczucia własnej wartości
  • Chce pomóc pokonać dziecku wyzwania w jedzeniu jednocześnie okazując szacunek do jego tempa nauki, preferencji smakowych, wyborów i potrzeb
  • Zdarza Ci się z bezsilności używać kar, nagród, próśb, gróźb lub innych “przymusowych” środków, ale czujesz, że to nie jest zgodne z Twoimi wewnętrznymi wartościami i chciałbyś robić inaczej
Organizacja

Warsztat trwa 5 tygodni i odbywa się online. Każdy tydzień warsztatowy zbudowany jest z 3-ch elementów:

  • WIEDZA: na początku tygodnia uczestnik otrzymuje dostęp do filmu zawierającego wiedzę i wskazówki niezbędne do pracy na dany tydzień. Film video umieszczony będzie na platformie, do której rodzic otrzymuje dostęp.
  • DZIAŁANIE: po obejrzeniu filmu rodzic jest gotowy ćwiczyć wykorzystywanie zdobytej wiedzy przez najbliższy tydzień. Część praktyczna pozwala sprawdzić rodzicowi, jakie elementy szkolenia przychodzą mu łatwo, a z jakimi ma trudność. Praktyka to czas, w którym mogą pojawić się dodatkowe pytania, wątpliwości, spostrzeżenia, wnioski i wglądy. Tym wszystkim rodzic ma możliwość dzielenia się na zamkniętej grupie na Fb i otrzymywania wsparcia oraz informacji zwrotnej od pozostałych uczestników programu oraz od trenera. Stały kontakt na facebookowej grupie zapewnia niezbędne wsparcie podczas trenowania nowych umiejętności.
  • EMOCJE, SPOŁECZNOŚĆ: pod koniec każdego tygodnia rodzice biorący udział w programie (maksymalnie 12 osób w jednej grupie) spotykają się z trenerem w przestrzeni online. Wspólne grupowe spotkanie pozwalają uzyskać wsparcie od trenera oraz grupy, podsumowują wszystko to, co zadziało się w danym tygodniu oraz dają szansę na zaopiekowanie się emocjami, które pojawiają się w trakcie całego tygodnia. Warsztatowe spotkania online pozwalają także poczuć się częścią większej społeczności, czerpać siłę ze zrozumienia i wsparcia innych rodziców.

Maksymalna liczba osób w każdej grupie

Cena za uczestnika

12 osób

599 zł/osoba

TYDZIEŃ

GRUPA PORANNA

GRUPA POPOŁUDNIOWA

TYDZIEŃ I

14.10.22 - Otrzymanie filmu

18.10.22 g.10.30 - Spotkanie online rozpoczynające 

14.10.22 - Otrzymanie filmu

19.10.22 g.19.00 - Spotkanie online rozpoczynające 

TYDZIEŃ II

21.10.22 - Otrzymanie filmu

21.10.22 - Otrzymanie filmu

TYDZIEŃ III

28.10.22 - Otrzymanie filmu

2.11.22 g.10.30 - Spotkanie online

28.10.22 - Otrzymanie filmu

2.11.22 g.19.00 - Spotkanie online

TYDZIEŃ IV

4.11.22 - Otrzymanie filmu

8.11.22 g.10.30 - Spotkanie online

4.11.22 - Otrzymanie filmu

9.11.22 g.19.00 - Spotkanie online 

TYDZIEŃ V

11.11.22 - Otrzymanie filmu

15.11.22 g.10.30 - Spotkanie online podsumowujące

11.11.22 - Otrzymanie filmu

16.11.22 g.19.00 - Spotkanie online podsumowujące

Program szkolenia
  1. Tydzień 1: Co powinieneś wiedzieć zanim zaczniesz uczyć swoje dziecko jeść?
    • WIEDZA: Dowiesz się o tym, jak na gotowość do próbowania/jedzenia nowych produktów lub na kompletną blokadę w tym obszarze wpływają trzy stany regulacji oraz autonomiczny układ nerwowy
    • DZIAŁANIE: Przez tydzień będziemy ćwiczyć świadome wykorzystywanie wiedzy i obserwowanie siebie i naszych dzieci podczas jedzenia pod kątem stref regulacji. Swoje wnioski, refleksje, pytania a nawet krótkie filmiki (za zgodą wszystkich osób objętych nagraniem) i wątpliwości będziesz mógł zamieszczać na zamkniętej, bezpiecznej grupie na Facebooku.
      W trakcie tygodnia spotkasz się ze mną i pozostałymi członkami grupy i będziesz miał możliwość porozmawiać o tym, co było trudne, co Ci się udawało, zadać pytania oraz posłuchać doświadczeń innych rodziców.
    • EMOCJE, SPOŁECZNOŚĆ: Przez cały tydzień będziesz mógł dzielić się swoimi emocjami i korzystać ze wsparcia innych. Nie jesteś sam. Świadomość, że jesteśmy razem w tym procesie dodaje sił i odwagi. Na początku tygodnia będziesz mógł skorzystać ze wspólnego spotkania wszystkich uczestników warsztatu online (ok. 12 osób) by rozpocząć wspólne szkolenie, poznać się, opowiedzieć o swoich potrzebach.
  2. Tydzień 2: Nauka jedzenia to połączenie umiejętności i relacji
    Część I: Umiejętności
    • WIEDZA: Dowiesz się, jakie podstawowe umiejętności dziecka odgrywają kluczową rolę w nauce jedzenia oraz z jakimi specjalistami warto się skonsultować w celu wykluczenia ewentualnych trudności
    • DZIAŁANIE: Wymienisz, co z wymienionych w szkoleniu czynników mogło/może utrudniać naukę jedzenia Twojemu dziecku. Ustalisz i uporządkujesz plan działania: z pomocy jakich specjalistów już skorzystałeś  oraz  pomocy jakich specjalistów być może będziesz potrzebował w najbliższym czasie
    • EMOCJE, SPOŁECZNOŚĆ: Przez cały tydzień będziesz mógł dzielić się swoimi emocjami i rozmawiać w grupie o doświadczeniach pozostałych rodziców
  3. Tydzień 3: Nauka jedzenia to połączenie umiejętności i relacji
    Część II: Relacja
    • WIEDZA: Dowiesz się, jak słabe umiejętności w jedzeniu lub ich brak wpływają na samoregulację i zdolności do dalszej nauki jedzenia. Zdobędziesz wiedzę,  jaką rolę w nauce jedzenia odgrywa bezpieczna relacja oraz jak trudności w jedzeniu zagrażają wspierającej relacji dziecka z opiekunem.
    • DZIAŁANIE: Będziesz bardziej świadomie obserwował to, co się wydarza w relacji między Tobą, dzieckiem, a jedzeniem. Będziesz ćwiczył razem z uczestnikami warsztatu patrzenie na siebie, na swoje dziecko i na trudne momenty z większym zrozumieniem, współczuciem i ciepłem.
    • EMOCJE, SPOŁECZNOŚĆ: Przez cały tydzień będziesz mógł czuć się częścią społeczności wspaniałych rodziców, którzy nabywają nowych umiejętności i uczą się traktować trudne momenty u siebie i swojego dziecka z miłością i wyrozumiałością. Pod koniec tygodnia spotkasz się z całą społecznością rodziców z warsztatu (online), by móc podzielić się swoimi doświadczeniami, emocjami i potrzebami.
  4. Tydzień 4: Naucz się zauważać trudne momenty
    • WIEDZA: Dowiesz się, jak uczymy się jeść oraz poznasz poszczególne etapy nauki jedzenia. Nauczysz się, jakie sygnały wysyła dziecko, które pokazują, momenty, gdy zaczyna się robić trudno. Zrozumiesz, dlaczego tak ważna jest umiejętność zauważania tego, co doświadcza dziecko.
    • DZIAŁANIE: W tym tygodniu wcielisz się w rolę „detektywa Dyskomfortu” i będziesz ćwiczył wychwytywanie momentów, kiedy Twojemu dziecku robi się trudno.
    • EMOCJE, SPOŁECZNOŚĆ: Będziesz mógł nagrywać i umieszczać krótkie filmiki w grupie na Facebooku ze swoim dzieckiem (za jego zgodą) lub bez pokazywania twarzy. Filmiki mogą stanowić bazę do dyskusji na grupie i  wspierania się w wychwytywaniu trudnych momentów. W zintegrowaniu wiedzy i umiejętności pomoże spotkanie pod koniec tygodnia razem z całą warsztatową społecznością i prowadzącą.
  5. Tydzień 5: Wykorzystanie komentowania w różnych sytuacjach
    • WIEDZA: Dowiesz się, jakie 3 kroki pomagają dziecku zmniejszyć napięcie w trudnych sytuacjach oraz jak obniżać trudność dziecku, ale jej nie zabierać.
    • DZIAŁANIE: W tym tygodniu poćwiczysz komentowanie oraz inne sposoby na obniżanie napięcia u dziecka i budowanie u niego samoświadomości.
    • EMOCJE, SPOŁECZNOŚĆ: Komentowanie w grupie, umieszczanie filmików, dzielenie się swoimi doświadczeniami ułatwia uczenie się i pomaga czuć się bezpiecznie z tym, co się wydarza. Pod koniec tygodnia spotkasz się z prowadzącym i uczestnikami warsztatu na wspólnym podsumowaniu i celebrowaniu całego kursu.
Komfort

Spotkania online, prowadzone są na platfomie Microsoft Teams. W zadbaniu o komfort pomoże:

  • dobre łącze internetowe
  • konto na Facebooku
  • kamera internetowa (w komputerze lub telefonie/tablecie) – potrzebujemy się widzieć podczas naszych grupowych, cotygodniowych spotkań online
  • sprawdzenie przed grupowym spotkaniem online czy mikrofon, kamera ew. słuchawki działają poprawnie
  • regulamin i kontrakt, którego akceptacja jest wstępem do udziału w programie (zawiera zapis o nie wynoszeniu poza grupę warsztatową treści i informacji o uczestnikach, poufność, komunikacje opartą na szacunku i empatii itp.)
  • zadbanie o czas i intymne miejsce dla siebie podczas grupowych spotkań online raz w tygodniu (ważne, żebyś miał/a możliwość swobodnego wypowiadania się, nazywania swoich emocji, myśli, wniosków bez obaw, że ktoś do kogo nie są skierowane je usłyszy)
  • wniesienie opłaty warsztatowej zgodnie z terminem umieszczonym na fakturze, która otrzymasz mailem

Co otrzymujesz?

  • 5 ok. godzinnych nagrań video z praktyczną wiedzą (jedno nagranie na jeden tydzień). Skoncentrowanie się na jednym zagadnieniu w jednym tygodniu pomaga w nauce i porządkuje wiedzę oraz działania
  • dostęp do kameralnej grupy zamkniętej na Facebooku utworzonej na czas warsztatu, w której Ty oraz inni rodzice możecie zadawać pytania, upewniać się w swoich działaniach, dzielić wątpliwościami i sukcesami
  • 4 spotkania online z grupą i prowadzącą warsztat (1-1,5 godziny), co stwarza możliwości otrzymania dodatkowego wsparcia, wyjaśnień, ćwiczeń pogłębiających umiejętności
Zapisy

Zapisy do 4 edycji będą dostępne wkrótce.
O rozpoczęciu rekrutacji będziemy informowali tutaj

Prowadząca szkolenie

Nazywam się Gosia Tchurz i to, czym się zajmuję wyrosło przede wszystkim na bazie moich osobistych doświadczeń, trudnej historii związanej z jedzeniem oraz rodzicielstwa wysoko wrażliwych dzieci, z autyzmem w tle.

Małgorzata Tchurz

Ze wszystkich nauczycieli, których wymienię poniżej, szkół i szkoleń, na których byłam i będę, najważniejszymi nauczycielami stały się moje córki: Estera i Nadia, a także nauka budowania relacji z samą sobą.

Jestem dyplomowanym praktykiem IFS (Internal Family Systems) w trakcie pogłębiających szkoleń w tym nurcie psychoterapii. Ukończyłam cykl szkoleń uprawniających do pracy tą metodą z Osnat Arabel oraz Paulem Ginterem.

Warsztatu pracy dotyczący pracy z traumą, uzależnieniami oraz ważnymi elementami procesu IFS uczyłam się także od Paula Neustadta, Cece Sykes i Franka Andersona. Podstawą mojej pracy jest regularna terapia własna i praca superwizyjna (1 x tyg – 1,5 godz.).

Ponadto jestem psychotraumatologiem, członkiem Polskiego Towarzystwa Psychotraumatologii, biorę regularny udział w konferencjach i szkoleniach różnych podejść terapeutycznych związanych z pracą z traumą (m.in. ACT, NEST, terapia psychomotoryczna, psychoanaliza). Posiadam również certyfikację INPP. Swoją pracę chętnie łączę z pracą z ciałem, szczególnie uwzględniając teorię poliwagalną.

Moje zainteresowania zawodowe do tej pory dotyczyły wspierania osób/rodzin z trudnościami w jedzeniu oraz rozwijających się w spektrum autyzmu, a także wspierania dzieci i dorosłych w wyzwaniowych obszarach życia.

Jestem także dyplomowanym trenerem umiejętności psychospołecznych, a także certyfikowanym mentorem podejścia Growth through Play System – metody pracy z dziećmi i rodzicami opartej na relacjach. Współpracuję z placówkami i wspieram specjalistów w relacyjnym i uważnym podejściu do dziecka i rodzica.

+48 88 30 30 007
sekretariat@neuromind.pl

Realizacja i nadzór: Sprawny.HR

KREBS® | Copyright 2024 | All rights reserved