Grupa superwizyjno-seminaryjna
Wspierająca terapeutów różnych specjalizacji zajmujących się tematyką trudności w jedzeniu, szczególnie w typie wybiórczości.
Informacje o grupie
Grupa koncentruje się na pogłębianiu rozwoju wertykalnego terapeutów oraz towarzyszeniu klientom w bezpiecznym procesie nauki jedzenia
Rolę prowadzącego grupę rozumiem jako towarzyszenie terapeucie zgodnie z jego potrzebami.
Szczególną uwagą obdarzam momenty, w których terapeuta odczuwa trudność lub jakiś rodzaj pogubienia, niepewności..
Grupa pozwala terapeucie zauważać, identyfikować i świadomie przeżywać własne wewnętrzne procesy, emocje, ‘części”, reakcje z ciała, a także stan układu nerwowego.
Ponieważ w trakcie terapii podobne procesy są doświadczeniem również klienta (zarówno dziecka jak i rodzica) uczestniczenie w grupie pozwala terapeucie jeszcze lepiej towarzyszyć klientowi i dostrajać się do niego. To z kolei pozwala na budowanie autentycznej, wspierającej relacji między terapeutą, a rodzicem i/lub dzieckiem. Zaistnienie takiej bezpiecznej relacji może być już samo w sobie ogromnym wsparciem dla klienta i stanowi jednocześnie fundament bezpiecznej i skutecznej pracy w każdym obszarze.
W trakcie istnienia grupy, organizowane są również (zgodne z potrzebami uczestników) elementy mini-wykładów, dyskusji, wspólnych refleksji dotyczących np. etapów rozwoju psychicznego dziecka i tego, jak ta wiedza wpływa na system rodzinny oraz naukę jedzenia, informacji pozwalających uwzględniać w swojej praktyce traumę, trudne dla klienta /terapeuty doświadczenia, bezpieczną współpracę z rodzicem itp.
Czego się spodziewac?
- możliwości przyglądania się trudności (klienta/terapeuty) w taki sposób, żeby mogło pojawić się czułe zrozumienie
- możliwość przyglądania się relacji (wewnątrz terapeuty/wewnątrz klienta/miedzy terapeutą, a klientem)
- możliwość refleksji nad własną praktyką zawodową, reakcjami, odczuciami, przekonaniami
- możliwość poszerzenia swojej świadomości dotyczącej reakcji ciała, systemu nerwowego, emocji, i swoich “wewnętrznych części”
- możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń
- wsparcia emocjonalnego w trudnych sytuacjach
- możliwość wyrażenia, odreagowania wszelkich emocji związanych z prowadzeniem procesu terapeutycznego (superwizja podlega zasadom poufności i tajemnicy zawodowej)
Dla kogo?
Specjaliści, do których skierowana jest oferta grupy superwizyjno-seminaryjnej:
- logopedzi/neurologopedzi
- lekarze
- terapeuci SI/fizjoterapeuci
- dietetycy/psychodietetycy
- psychologowie
- pedagodzy
Organizacja
Superwizja grupowa będzie cyklem 2 – 2,5* godzinnych spotkań odbywających się raz w miesiącu. Od lutego do czerwca 2024 r.
Maksymalna liczba osób: |
Cena |
3 – 4 osoby | 180 zł x 5 spotkań |
Dostępne terminy |
|
Środa 13.00 Czwartek 10.00 Piątek 11.30 |
Opłaty dokonać można w całości – 900 zł lub płacąc miesięczne raty po 180 zł, maksymalnie na tydzień przed planowanym spotkaniem.
Zapisy
Osoby zainteresowane udziałem w grupie proszę o przesłanie zgłoszeń zawierających krótką informację o doświadczeniu zawodowym w temacie trudności w jedzeniu i potrzebach.
Ze względu na ograniczoną liczbę uczestników o przyjęciu do grupy decyduję po zapoznaniu się z przesłanymi przez terapeutę informacjami.
Prowadząca szkolenie
Nazywam się Gosia Tchurz i to, czym się zajmuję wyrosło przede wszystkim na bazie moich osobistych doświadczeń, trudnej historii związanej z jedzeniem oraz rodzicielstwa wysoko wrażliwych dzieci, z autyzmem w tle.
Od kilkunastu lat pracuję z rodzinami : zarówno dziećmi, młodzieżą jak i rodzicami, a także praktykuję mentoring dla terapeutów. Jestem założycielką Ośrodka wspierania rozwoju Neuromind, terapeutycznego Punktu Przedszkolnego dla dzieci z autyzmem oraz zespołu koncentrującego się na wspieraniu rodzin z trudnościami w jedzeniu – Krebs.
Przeszłam długą drogę od bycia klientem z trudnościami w jedzeniu, po bycie rodzicem dzieci z wyzwaniami próbującym przetrwać, a także terapeutą, który swoją wartość upatrywał głównie w wiedzy i certyfikatach.
Dziś nadal cenię wiedzę. Ale prócz głowy i intelektu robię tez miejsce na ciało, czucie i wewnętrzne relacje. Uczę się towarzyszyć swojemu układowi nerwowemu i zapraszam do tego samego swoich klientów. Kluczem do głębokiego poczucia bezpieczeństwa są dla mnie bliskie relacje z moimi własnymi wewnętrznymi częściami (również tymi, którym ‘nikt nie klaszcze”). Nauka nawiązywania relacji ze swoim lękiem, zmęczeniem, złością, smutkiem czy bezradnością stanowi sporą część mojej pracy zarówno z dziećmi jak i dorosłymi. Pomagam klientom docierać do tego, co ukryte głębiej.
Z wykształcenia jestem pedagogiem i psychotraumatologiem, członkiem Polskiego Towarzystwa Psychotraumatologii w trakcie 5 letniego szkolenia psychoterapeutycznego w kierunku psychoterapii traumy w ujęciu psychoanalitycznym/psychodynamicznym. Jestem także certyfikowanym terapeutą traumy New Experience for Survivors of Trauma (NEST) oraz dyplomowanym praktykiem z uprawnieniami do certyfikacji podejścia psychoterapeutycznego Internal Family System (IFS), która jest jedną z rekomendowanych metod do pracy z traumą opartych na dowodach . Ukończyłam także 2-letni kurs terapii z rodziną opartej na relacji: Growth Through Play System Mentor Certification oraz Szkołę Trenerską w Szkole Treningu i Warsztatu Psychologicznego INTRA.
Moje spojrzenie na człowieka poszerza także wiedza dotycząca terapii neurorozwojowych, których jestem certyfikowanym terapeutą (INPP, Johansen-IAS, EEG Biofeedback).
Biorę udział w konferencjach, seminariach, a swoją prace poddaję regularnej superwizji zarówno w nurcie Internal Family System jak i psychodynamicznym.
Realizacja i nadzór: Sprawny.HR