Trudności z jedzeniem mogą zaburzać bezpieczną relację dziecko-opiekun. Z drugiej strony, utrudnienia w bezpiecznej relacji w kontekście jedzenia blokuje rozwój procesu jedzenia, znacząco utrudnia rozwój umiejętności związanych z jedzeniem itd. Dlatego tak ważne jest nabywanie wiedzy o tym, jak : NIE SZKODZIĆ swoimi działaniami relacji dziecko-opiekun, dziecko-jedzenie Jak WSPIERAĆ swoimi działaniami tę relację będąc w swojej roli (rodzica, logopedy, terapeuty itp.) O relacji w filmiku, a szerzej i głębiej o tym, jak nie szkodzić i jak wspierać mówimy na szkoleniach.
Autorka Bloga
Małgorzata Tchurz
Na co dzień wspieram rodziców dzieci z trudnościami w jedzeniu. Na moją pracę ogromny wpływ mają moje osobiste doświadczenia z jedzeniem, a także doświadczenia, o których mnogość i różnorodność dbają codziennie moje dwie córki. Osobiste doświadczenia i rodzicielstwo pomagają mi pamiętać o najważniejszych dla mnie wartościach: autentyczności, pokorze, uważności na siebie i innych, akceptacji. Jestem entuzjastką rodzicielstwa bliskości, komunikacji opartej na szacunku i miłości.
W swojej pracy staram się łączyć wiedzę i umiejętności dotyczące pracy z ciałem, umysłem i zachowaniami. Kompetencje zawodowe zdobyłam jako trener metod opartych na relacjach (Growth trough Play System Mentor Certification), trener umiejętności psychospołecznych (Szkoła Treningu i Warsztatu Psychologicznego INTRA), terapeuta metod neurorozwojowych (certyfikowany terapeuta INPP), pedagog, licznych szkoleniach, warsztatach i konferencjach. Fascynuję się także i szkolę w metodzie Internal Family System, która pomaga przywrócić wewnętrzną harmonię i równowagę. Regularnie korzystam z sesji superwizyjnych i rozwojowych.
Jestem autorem kompleksowego programu wsparcia rodzin z trudnościami w jedzeniu KREBS®, właścicielem ośrodka Neuromind oraz Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego dla dzieci z autyzmem.
Zobacz pozostałe artykuły
Jak pracować z nastolatkami z wybiórczością? Cz.2
W poprzednim artykule LINK DO ARTYKUŁU CZ.1 pisałam o tym, że podstawą współpracy z nastolatkiem jest zbudowanie...
Jak pracować z nastolatkami z wybiórczością? Cz.1
Teoretycznie wiemy, co zrobić, żeby dziecko mogło gryźć, żuć, połykać albo żeby zaczęło się oswajać z jedzeniem....
Najlepszy ekspert w trudnościach jedzeniowych dziecka
O poczuciu zagrożenia, chęci działania i ratowania swojego dziecka z trudnościami w jedzeniu i nie tylko w jedzeniu. O...
Realizacja i nadzór: Sprawny.HR